مطالب مرتبط با خودروهای مورد پشتیبانی

بررسی دنا پلاس

خودروی دنا

بررسی دنا پلاس

دنا پلاس نسخه فیس لیفت شد ه دنا است

دنا نیز بر روی پلتفرم سمند که  به نوعی فرزند پژو 405 محسوب میشود، توسعه یافته است.

پس میتوان دنا پلاس را جزء نوادگان پژو 405 دانست که این خیلی نا امید کننده است چراکه پلتفرم 405 در دهه چهلم زندگی خود به سر میبرد و سالها با مهندسی روز جهان فاصله دارد.

اما این هم بی انصافی است که بخواهیم دنا را همان 405 بزک شد ه بدانیم

چراکه این محصول در طول این سالها بارها مورد بازنگری فنی و مهندسی قرار گرفته و از نظر ایمنی و کارایی دست خوش اصلاحات اساسی شده است.
جدا از مواردی مثل الیاژ مورد استفاده که با چشم قابل مشاهده نیستند

پیشرفت های زیادی در بدنه و کابین این محصول ایجاد شده و حالا دنا پلاس با داشتن طراحی مدرن‌تر و آپشن‌های اضافه به محصولی امن‌تر و زیباتر از جد بزرگش تبدیل شده است.

اما این تغییرات برای رقابت با خودروهای روز حاضر در کلاس جهانی حتی از نوع اقتصادی و چینی کافی نبوده

به همین دلیل حتی نسخه توربو اتوماتیک دنا پلاس که بهترین و کامل‌ترین نمونه از این محصول به حساب می‌آید هم قادر نیست با یک خودرو معمولی چینی نظیر چری آریزو 5 رقابت نماید.

داخل دنا پلاسخودرو دنا پلاس

با ورود به داخل کابین دنا پلاس با همان طراحی داشبورد و تم کلی اتاق دنا معمولی روبرو میشوید.

فضای کلی کابین هرچند جدید نیست اما به راحتی نمره قبولی را دریافت میکند.

از جمله مزیت های کابین دنا میتوان به طراحی جذاب نشانگرهای پشت آمپر و کنسول میانی که با الهام از هیوندای سوناتا YF طراحی شده، اشاره کرد.

غربیلک چهار شاخه فرمان نیز با وجود زمختی نسبی، به واسطه وجود کلیدهای کنترلی تا حدودی مدرن به نظر میرسد

و استفاده از طرح چوب در کابین، توانسته به گرم شدن فضای داخلی کمک نماید.

البته در میان تمامی این نکات مثبت باید گفت که متریال استفاده شده در داشبورد و تودری‌های دنا از سطح کیفیت متوسطی برخوردارند

و ارگونومی برخی قسمت‌ها “مثل کلیدهای تنظیم صندلی‌های جلو” با حالت ایده آل فاصله دارند.

در خصوص فضا سازی هم علیرغم اینکه به واسطه تغییر در ضخامت سقف ، کابین دنا پلاس اندکی از سمند و 405 کوچک تر شده

اما همچنان برای یک خانواده عادی جای کافی را در اختیار قرار میدهد و محفظه صندوق عقب نیز کارآمد می‌باشد.

بررسی طراحی دنا پلاس

ماشین دنا به خودی خود طراحی قابل قبولی داشت و با دماغه خشن و خطوط تند و تیز بکار رفته توانسته بود سلیقه ایرانی را تا حدودی راضی نگاه داردخودرو دنا پلاس

توانست به نوعی خودش را تافته‌ای جدابافته از سمند جا بزند

اما مدتی پس از عرضه موفقیت‌آمیز دنا، گروه ایران خودرو تصمیم به بازنگری برخی قسمت‌ها از جمله نیم رخ کناری گرفت.

در محصول جدید که با نام پلاس به بازار معرفی شد خط شانه ساده کناری که دقیقاً مشابه سمند بود جای خود را به خطی جسورانه و جذاب داد.

همچنین گرافیک داخلی چراغها بهبود چشم گیری را تجربه کردند و قسمت‌هایی مثل لچکی عقب و جلوپنجره دست خوش تغییرات کوچکی شدند.

البته مشکل اصلی طراحی دنا که مربوط به ناهماهنگی میان قسمت های مختلف بدنه “از جمله ناهماهنگی میان دماغه با قسمت انتهایی” بود

همچنان در جای خود باقی مانده، ضمن اینکه با گذشت زمان و عرضه محصولات جدید چینی، ظاهر نسبتاً جعبه‌ای دنا، مقدرای از مد افتاده به نظر میرسد.

 

مجموعه پی جی قطعه واقع در شهر هشتگرد، در تلاش است با معرفی و فروش قطعات باکیفیت خودرو، از جمله قطعات موتور،

سیبک و بوش، لنت ترمز، بلبرینگ و توپی، دیسک و کاسه و سگدست، کمک فنر و فنر اول و گردگیر و لاستیک برای انواع خودرو

( پراید، سمند، نیسان و …) ضمن آشنایی با مشکلات احتمالی ومحصولات با کیفیت بالا، رضایت رانندگان محترم را کسب کند.

امیدواریم از مطاعه مقاله (بررسی دنا پلاس) رضایتمند باشید.

0/5 (0 Reviews)
بازگشت به لیست

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.