مطالب مرتبط با خودروهای مورد پشتیبانی, معلومات خودرو

تعمیر و عیب یابی جلوبندی خودرو پراید

 تعمیر و عیب یابی جلوبندی خودرو پراید

 تعمیر و عیب یابی جلوبندی خودرو پراید

خراب شدن جلوبندی پراید یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای این خودروی وطنی رخ می‌دهد.

البته اگر پیشتر نسبت به تقویت سیستم جلوبندی پراید اقدام کرده باشید و به موقع به عیب‌یابی جلوبندی پراید بپردازید، هزینه جلوبندی پراید برایتان کاهش می‌یابد.

مشکلاتی در سیبک‌ها، پلوس، چرخ‌ها، سیستم ترمز و غیره می‌توانند به ایراد در جلوبندی پراید منجر شوند.

فرمان خودرو بیش از حد سفت است، حتی در زمانی که خودرو جهت تعمیر روی خرک قرار دارد:

  • بوش‌های جعبه فرمان ساییدگی دارند. آنها را تعویض کنید.
  • زوایه چرخ‌ها (کمبر، کستر، تو‌این، تو‌اوت) تنظیم نیستند.
  • لاستیک‌ها به دلیل تنظیم نبودن زوایای چرخ‌ها و تنظیم نبودن باد، دچار ساییدگی شده‌اند.پلوس خودرو

فشار باد لاستیک‌ها کم است. اگر لاستیک‌ها بیش از حد باد شد ه باشند، معایب زیر را به دنبال دارند:

  •  وارد شدن فشار بیش از حد ناهمواری‌های مسیر
  • ساییدگی زیاد قسمت میانی لاستیک
  • به دلیل جمع شدن نیرو و فشار سایش در مرکز لاستیک، این قسمت بیش از حد گرم شد ه و آج‌ها تمایل به جدا شدن پیدا می‌کنند
  • سطح تماس لاستیک و زمین کاهش پیدا کرده و سبب کاهش چسبندگی و در نتیجه ایمنی خودرو می‌شود.

همچنین اگر باد لاستیک‌ها کمتر از اندازه استاندارد باشد، معایب زیر را به همراه دارد:

  • افزایش مصرف سوخت به دلیل تماس زیاد لاستیک به جاده
  • بر هم خوردن تعادل خودرو
  • موج‌دار شدن لاستیک در جریان افزایش زیاد دما
  • سایید ه شدن بیش از حد و سریع‌تر از موعد قسمت بیرونی آج‌ها

گیریس موجود در جعبه فرمان کم شد ه یا کلا از بین می رود. گیریس‌کاری مجدد اعمال کنید.

چهار شاخ فرمان خراب است.

سیبک‌ها معیوب شد ه اند (گیرپاژ کرده‌اند)سیستم جلوبندی پراید

اتومبیل در زمان حرکت اصلا تعادل مناسبی ندارد و با حرکت فرمان، عکس‌العمل‌های غیر قابل پیش‌بینی و بسیار نا ایمن از خود نشان می‌دهد:

بازوهای میل تعادل معیوب هستند. آنها را از نظر سلامت ظاهری و محکم بودن اتصالات و همچنین زویای استاندارد، مورد بررسی قرار دهید.

سیبک‌ها ممکن است دچار لقی زیاد شده باشند.

سیستم فنر‌بندی خودرو ضعیف شده است. برای تست سیستم فنر بندی پای خود را در گوشه‌ای از سپر خودرو قرار داده و با وارد آوردن فشار، خودرو را به سمت پایین هدایت کنید.

حال پا یا دست (فشار روی گلگیر) را برداشته و به بازگشت خودرو به حالت اولیه توجه کنید.

اگر خودرو بدون مکث و روان (‌در یک مرحله) به حالت اولیه برگشت، سیستم تعلیق سالم است و مشکلی ندارد، اما اگر با نوسان بالا آمد، کمک فنر آن قسمت فرسوده و معیوب است.

این کار را در هر چهار گوشه خودرو انجام داده و به برگشت خودرو به مرحله اول توجه فرمایید.

چهار شاخ فرمان فرسوده شده و محکم در سر جای خود قرار ندارد.

باد لاستیک‌ها فشار مناسبی ندارد. همیشه با تغییر محسوس شرایط آب و هوا، به تنظیم مجدد باد لاستیک‌ها خودرو بپردازید تا از مشکلاتی که بیان شد، جلوگیری شود.

چرخ‌ها بالانس نیستند. بالانس کردن برای آن انجام می‌شود که چسبندگی و سایش چرخ‌ها در تمام قسمت‌ها پخش و فرمان‌پذیری خودرو آسان شود و در نتیجه ایمنی سرنشینان و عمر مفید لاستیک افزایش یابد.

همچنین در کاهش مصرف سوخت نیز موثر است. بلبرینگ چرخ‌ها دچار فرسایش شد ه‌ اند. نسبت به تعویض آنها اقدام کنید.

از سمت سیستم تعلیق صداهای غیر عادی شنید ه می‌شود:

  • کمک فنرها خراب شد ه اند.
  • سیبک ساییدگی غیر استاندارد دارد.
  • سیبک‌ها روغن کاری مجدد را می‌طلبند.
  • میل تعادل معیوب است.

فرمان به یک سمت کشید ه می‌شود:

  • سیستم ترمز معیوب است.
  • فنر‌بندی خودرو ضعیف شد ه است.
  • بازوهای سگدست آسیب دید ه‌ اند.
  • بلبرینگ چرخ‌ها نیاز به تعویض دارند.
  • چرخ‌ها دچار ساییدگی نا‌برابر شد ه‌ اند.
  • فشار باد تمامی لاستیک‌ها به یک اندازه نیست.
  • شاسی خودرو در اثر تصادف، سخت شد ه است.
  • زاویه چرخ‌ها تنطیم نیست.

هنگام عبور از پیچ‌ها خودرو تعادل ندارد:

  • کمک فنرها و فنرها خراب هستند.
  • میل تعادل ضعیف شد ه است.
  • باد و ساییدگی لاستیک‌ها برابر نیست.
  • ترمز‌های یک سمت گیر می‌کنند.
  • زوایای فرمان تنظیم نیست.

مجموعه میل فرمان و جعبه فرمان معیوب است.جلوبندی پراید

فرمان خلاصی غیر مجاز دارد:

  • بوش‌های بازوی پایینی ساییدگی دارند.
  • سیبک‌ها معیوب هستند.
  • دنده شانه‌های فرمان ساییدگی دارند.
  • چهار شاخه فرمان شل شد ه است.

در هنگام عبور از پیج‌ها چرخ‌ها صدای غیرعادی تولید می‌کنند:

  • اتصالات فرمان شل شد ه‌اند.
  • سیبک‌ها نیاز به تعویض دارند.
  • سه شاخه پلوس معیوب است.
  • بلبرینگ چرخ‌ها خراب هستند.
  • میل تعادل آسیب دید ه است.
  • بوش‌ها ساییدگی غیر مجاز دارند.

 صدای غیر عادی تولید می‌کند:

  • هزارخار پلوس لقی بیش از حد دارد.
  • سیبک‌ها نیاز به گیریس‌کاری دارند.
  • بلبرینگ چرخ‌ها خراب می باشند.

فرمان بیش از حد نرم است:

  • باد لاستیک‌ها زیاد است.
  • سیبک‌ها ساییدگی دارند.
  • لاستیک‌ها غیر یکنواخت سایید ه شد ه اند.

در زمان شتاب‌گیری، فرمان می‌کشد:

  • کمک فنرها خراب هستند.
  • لاستیک‌ها معیوبند
  • بازوی فرمان در اثر فشار زیاد یا جنس مواد ضعیف، خم شد ه است.
  • سیبک‌ها خراب هستند یا لقی دارند.

مجموعه پی جی قطعه واقع در شهر هشتگرد، در تلاش است با معرفی و فروش قطعات باکیفیت خودرو، از جمله قطعات موتور،

سیبک و بوش، لنت ترمز، بلبرینگ و توپی، دیسک و کاسه و سگدست، کمک فنر و فنر اول و گردگیر و لاستیک برای انواع خودرو

( پراید، سمند، نیسان و …) ضمن آشنایی با مشکلات احتمالی ومحصولات با کیفیت بالا، رضایت رانندگان محترم را کسب کند.

 

0/5 (0 Reviews)
بازگشت به لیست

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.