تولید ۲۰۶ و ۲۰۷آی ایرانیزه
تولید 206 و 207
پس از اینکه تولید پژو ۲۰۶ متوقف شد، ایران خودرو برای کاهش ضرر ناشی از توقف ناگهانی تولید این خودرو و همچنین پاسخ به عطش بازار، دست به تولید پژو ۲۰۶ ایرانی، بدون نظارت و اجازه و لیسانس پژوی فرانسه زد.
در این خودرو تمامی قطعاتی که تحت نظر و لیسانس پژوی فرانسه تولید یا از سوی پژو برای تولید ۲۰۶ تأمین میشد، با نمونههای ساخت داخل یا کشورهای شرق آسیا تعویض شد.
حتی برخی از سامانههای این خودرو که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود، از روی این خودرو حذف گردید
به گونهای که خودروی جدید تنها در ظاهر با ۲۰۶های پیشین شباهت داشته و بسیاری از تواناییهای اصلی آن عملاً وجود ندارد.
به عنوان نمونه میتوان از تغییر صفحه نمایش چند منظوره خودرو به نوع بزرگتر به جای صفحه نمایش هوشمند متداول تک خطی، استفاده از پشت کیلومتر رانا در نمونههای تولیدی اسفند ۱۳۹۱ تا فروردین ۱۳۹۲ و بهرهگیری از قطعات کیسههوای ایرانی و چینی و ترمز ایبیاس کرهای اشاره نمود.
همچنین این خودرو به هیچ عنوان امکان استفاده از کروزکنترلهای متداول خانواده خودروهای پژو و سقف پانورامای فابریک ۲۰۶ را ندارد.
همچنین پیش از توقف تولید پژو ۲۰۶، ایران خودرو از رانا به عنوان جانشین پژو ۲۰۶ یاد کرده بود که با توقف تولید پیش از موعد ۲۰۶، رانا زودتر به بازار ارائه شد.
موتور این خودرو بهطور مشترک توسط کشورهای ایران، هند و چین طراحی شدهاست که مصرف سوخت بالاتر و قدرت کمتری نسبت به نمونههای فرانسوی دارد.
۲۰۶های ایرانیزه
۲۰۶های ایرانیزه در ظاهر هم با طرح متفاوت چراغ عقب و ستون B همرنگ بدنه نسبت به نمونه فرانسوی قابل شناسایی است.
همچنین در زمستان سال ۱۳۹۴، خبری مبنی بر داخلیسازی پژو ۲۰۷آی بر روی خروجی خبرگزاریها مخابره شد.
سپس در اسفند همان سال نمونهای از این خودرو در نمایشگاه توانمندیهای صنعت خودرو رونمایی شدو بسیار زود، در فروردین ۱۳۹۵ پیش فروش آن برای تحویل از مرداد ماه همان سال آغاز گشت
اما تحویل نخستین سری از آن تا دی ماه همان سال به طول انجامید.
بنا بر اظهارات مدیر عامل وقت ایران خودرو، تولید ۲۰۷آی جدید کاملاً مستقل از پژو بوده و مانند تولید ۲۰۶های ایرانی، از قطعات ساخت داخل و جنوب شرق آسیا و بدون نظارت و لیسانس پژو در تولید این خودرو استفاده شدهاست.
این خودرو نیز، مانند پژو ۲۰۶ ایرانی از سامانه برق ایران خودرو موسوم به اکو مکس بهره میبرد
که محدودیتهای بسیار زیادی نسبت به ۲۰۷ آیهای اصلی دارد.
قطعات دارای انحصار تولید از سمت پژو از روی این خودرو حذف گردید
به شکلی که این خودرو تنها در ظاهر با ۲۰۷آیهای اصلی مشترک بود.
همچنین در قسمت چراغها، فرمان و کیسههوا و مالتی مدیا که شرکت قادر به کپی کردن قطعات با کیفیت و ظاهر اصلی نبود، با قطعاتی با طرح متفاوت از ۲۰۷آی اصلی جایگزین گشت.
کیفیت قطعات ارائه شده توسط ایران خودرو درمقایسه با قطعات اصلی دارای کیفیت پایینتری است.
نمونه سقف شیشه ای (پانوراما) این خودرو هم در سال ۱۳۹۷ معرفی اولیه شد و نخستین سری آن قرار است در سال ۱۳۹۹ عرضه شود.
امیدواریم از مطاعه مقاله (تولید 206 و 207) رضایتمند باشید.
مجموعه پی جی قطعه واقع در شهر هشتگرد، در تلاش است با معرفی و فروش قطعات باکیفیت خودرو، از جمله قطعات موتور،
سیبک و بوش، لنت ترمز، بلبرینگ و توپی، دیسک و کاسه و سگدست، کمک فنر و فنر اول و گردگیر و لاستیک برای انواع خودرو
( پراید، سمند، نیسان و …) ضمن آشنایی با مشکلات احتمالی ومحصولات با کیفیت بالا، رضایت رانندگان محترم را کسب کند.