معلومات خودرو

جلوبندی خودرو کی خراب می‌شود

جلوبندی خودرو کی خراب می‌شود

جلوبندی خودرو کی خراب می‌شود؟

عمر متوسط سیستم جلوبندی برای خودرویی که هر روز در حال فعالیت است حدودا 6 ماه است، البته ما خودرویی را در نظر گرفته‌ایم که در مسیرهای بسیار خراب در حال رفت و آمد است .

اما اگر خودرویی دارید که در هفته مسافت کمی را در شهر طی می کند، عمر جلوبندی خودروی شما حدودا 1.5 سال است و پس از آن باید حتما تعمیر یا تعویض شود .

علائم خرابی و یا نقص جلوبندی خودرو

سیستم جلو بندی چون یک سیستم مکانیکی می باشد برای آن سنسور یا علامتی پشت صفحه کیلومتر وجود ندارد که شما متوجه نقص در این سیستم بشوید.

در نتیجه باید از فرمان پذیری و نحوه دفع ارتعاشات وارده بر اتاق خودرو متوجه این نقص بشوید.

البته اگر به صورت دوره ای خودروی خود را پک آپ کنید قبل از اینکه خسارت زیادی به جلوبندی وارد شود متوجه نقص احتمالی می شوید.

بعضی از علایم خرابی یا نقص جلو بندی عبارت است از:

  • لرزش فرمان: این مشکل در سرعت های بالا ایجاد می شود و دلیل آن عدم بالانس بودن لاستیک ها می باشد. لرزش فرمان خودرو نشان دهنده ی اختلال در سیبک ها می باشد.
  • ایجاد صداهای نامتعارف: صداهای عجیب و نا متعارف معمولاً زمانی که از دست انداز ها عبور می کنید به گوش می رسد. ایجاد صدا به علت خرابی در کمک فنرها و میل تعادل می باشد.
  • صدای سوت: شنیدن صدای سوت از محور چرخ ها هنگام دور زدن به علت خرابی در بلبرینگ ها می باشد.
  • انحراف خودرو : اگر خودرو شما به طرفین منحرف می شود، قطعا جلوبندی خودرو دچار مشکل می باشد.

هر چند مدت یکبار باید جلوبندی خودرو را چک کرد؟

حدودا هر 3 ماه یکبار برای چک کردن و یا آچار کشی جلوبندی کافیست.
اما اگر علائم گفته شده رو مشاهده کردید شک نکنید جلوبندی شما نیاز به بررسی و چک توسط مکانیک را دارد و باید فورا نشان داده شود.

جنس جلوبندی از چیست ؟ و تا چه حد مقاومت دارد ؟

جنس جلوبندی از فولاد بوده و نیز حالت ارتجاعی برای جذب لرزه یا نیروهای وارد آمده دارد .

قطعات باید بتوانند وزن خودرو و نیز وزن نیروی وارد شده از مسیر را تاب آورده و مقاومت کنند پس باید مقاوت مصالح یا جنس و مواد به کار رفته در این سیستم بسیار زیاد باشد .

اگر سیستمی را که بسیار ارزان است در نظر بگیریم , حدودا بعد از 6 ماه برای خودروهای کم مصرف هم مشکل ایجاد می‌کند.

جلوبندی را باید تعمیر کرد و یا تعویض ؟جلوبندی خودرو

در زمان‌های قدیم جلوبندی‌های بسیار سختی وجود داشت که با جوشکاری و یا چکش‌کاری می‌توانستید مشکل را برطرف و جلوبندی را تعمیر کنید .

اما حالا به دلیل وجود سیبک‌های روغنی یا سگ‌دست‌های بسیار خشک چدنی دیگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید.

همچنین در صورتی که تعمیرات صورت بگیرد باید دفعات بسیار زیادی به مکانیکی بروید و زمان شما را از بین خواهد برد .

پس بهترین گزینه تعویض کامل سیستم جلوبندی یا قطعه خراب شده است .

مجموعه پی جی قطعه واقع در شهر هشتگرد، در تلاش است با معرفی و فروش قطعات باکیفیت خودرو، از جمله قطعات موتور،

سیبک و بوش، لنت ترمز، بلبرینگ و توپی، دیسک و کاسه و سگدست، کمک فنر و فنر اول و گردگیر و لاستیک برای انواع خودرو

( پراید، سمند، نیسان و …) ضمن آشنایی با مشکلات احتمالی ومحصولات با کیفیت بالا، رضایت رانندگان محترم را کسب کند.

 

0/5 (0 Reviews)
بازگشت به لیست

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.