مطالب مرتبط با خودروهای مورد پشتیبانی

خودرو پیکان-آردی

پژو آردی:

 

خودرو پیکان -آردی: پژو آردی خودرویی سدان است که از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۵ توسط ایران خودرو تولید می‌شد و سپس با پژو روآ جایگزین شد.

این خودرو دارای بدنه مربوط به پژو ۴۰۵ و پیشرانه خودروی پیکان است. پژو آردی با توجه به دیفرانسیل عقب بودن و مخفف «Rear wheel drive»، پژو RD نام گرفته‌است.

آردی‌های تولید شده پیش از نیمه دوم سال ۱۳۸۲ فرمان هیدرولیک، کولر، سیستم انژکتوری نداشتند. نسخهٔ اصلاح‌شده از نیمه سال ۱۳۸۲ به بعد، پژو RDi نام گرفت.

بزرگ‌ترین نقص پژو آردی را باید عدم تناسب موتور و بدنه و شاسی آن دانست. موتور پیکان دیفرانسیل عقب و پژو ۴۰۵ دیفرانسیل جلو بود. پژو آردی

این ناهماهنگی باعث لرزش مداوم بدنه هنگام حرکت می‌شد. دیفرانسیل عقب‌بودن خودرو همچنین باعث کاهش فضای اتاق و صندوق بار خودرو شده بود.

یکی دیگر از مشکلات جدی پژو آردی صدای زیاد موتور و گیربکس آن بود. این صدا که به‌دلیل عایق‌بندی ضعیف موتور به‌شدت به داخل اتاق نفوذ می‌کرد، عجیب و غیرعادی به نظر می‌رسید.

گیربکس با هر تغییر دنده صدایی عجیب می‌داد که آزاردهنده و البته لاینحل بود. ضعف متریال کابین و مونتاز قطعات نیز امری تکراری بود

که در تمامی محصولات ایران‌خودرو گاهی شدیدتر گاهی خفیف‌تر دید ه می‌شد و می‌شود.

پژو آردی حتی در نسخه آی، شرایط شدیدتر را داشت.

آردی آی همچنین ضعف شدید هندلینگ و فرمان‌پذیری داشت و خودرو در سرعت‌های زیاد کاملاً از کنترل خارج می‌شد. شتاب کم خودرو نیز از دیگر مشکلات آن بود که به‌دلیل عدم تناسب بدنه و کابین ایجاد می‌شد.

خودرویی با صفر تا صد بالای ۱۵ ثانیه، راننده و سرنشینان را به سال‌های آخر دهه ۷۰ میلادی می‌برد. آردی آی در زمان عرضه بازار خوبی داشت و حتی فروش بهتری از آردی کسب کرد. دلیل اصلی فروش آن ظاهر خوب و مناسب و قیمت پایین آن بود.

البته اعتماد عمومی به موتور پیکان، تعمیرات راحت، هزینه نگهداری پایین و تأمین قطعات بی‌دردسر را نیز باید به این موارد اضافه کرد. همه این نکات باعث می‌شود آردی آی همچنان خودرویی اقتصادی و مناسب‌تر از پراید به نظر برسد.

پیکان:

خودرو پیکان-آردی :  پیکان یک خودروی سواری است که از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۸۴ توسط ایران خودرو تولید می‌شد و در واقع فیس‌لیفتی از خودروی هیلمن هانتر است.

ایران خودرو (با نام پیشین ایران ناسیونال) به تولید پیکان تا سال ۱۳۵۷ ادامه داد. پس از انقلاب ۱۳۵۷، تولید پیکان کاهش یافت تا جایی که در اواخر دهه ۱۳۶۰ به مرز توقف تولید رسید. با این حال با تولید قطعات در داخل کشور حیات پیکان تا سال ۱۳۸۴ ادامه پیدا کرد و وانت پیکان تا سال ۱۳۹۳ تولید شد.

  تیراژ این خودرو در زمان توقف تولید به بیش از ۲ میلیون دستگاه رسید. پیکان سدان سری آخر مدل ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ مدل این خودرو شامل سقف پژویی و مدل های آخر ۸۲ و ۸۳ شامل کیلومتر پژویی بود.پیکان

خودرویی لوکس برای تمام اقشار

پیکان قبل از انقلاب اسلامی ایران خودرویی لوکس بود که تمام اقشار از آن استفاده می‌کردند.

برای مثال امیرعباس هویدا یکی از سرشناسانی است که از خودرو پیکان استفاده می‌کرد. قیمت مناسب این خودرو یکی از دلایلی بود که توجه عام و خاص به این خودرو جلب شد.

آمار دقیقی از تعداد پیکان تولید شده قبل از انقلاب اسلامی ایران در دست نیست اما به نظر می‌رسد تولید پیکان خیلی زود همه گیر شد و این محصول ایران ناسیونال سابق (ایران خودرو) خیلی زود در‌ شهرهای مختلف کشور حضور یافت و سیمای شهرها را با ظاهر خود عجین کرد.

امیدواریم از مطالعه مقاله( خودرو پیکان -آردی ) رضایتمند باشید.

گروه پی جی قطعه گروهی ماندگار :

متناسب با رشد تکنولوژی و  ماشینی شدن جامعه ی امروزی ،خودرو میتواند از دستاورد های مهم هرشخصی باشد .

اما به دلایل مختلفی اعم از اصطکاک های دائمی ،بستر های نامناسب مسیر،قطعات مختلف بدون اصالت دخیل  در داخل خودرو

همچنین  اعمال فیزیکی که دائما در حال فعالیت هستن ممکن است قطعات مختلف خودرو دچار نوسانات شوند .

استفاده از قطعات عالی با کیفیت وبا اصالت همواره  یکی از دغدغه های اصلی مشتریان بوده .

گروه پی جی قطعه ، راه حلی آسان برای برطرف سازی دغدغه های مشتریان سراسر کشور میباشد.

گروه پی جی قطعه با  ورود حرفه ای  همراه با پشتوانه ی جوانان این سرزمین در زمینه های لنت ترمز ،گرد گیرها و لاستیک، کمک فنر،دسته موتور،سیبک و بوش ،بلبرینگ و توپی،دیسک  و کاسه  و سگدست  نیاز هم وطنان عزیز را در سراسر کشور برطرف ساخته است .

 پی جی قطعه این افتخار را دارد که با ارائه مناسب ترین قطعات به مشتریان سال های متمادی در استان البرز گروهی سرشناس وامانت دار اعتماد هم وطنان باشد.

پی جی قطعه وفادار اعتماد شماست

 

0/5 (0 Reviews)
بازگشت به لیست

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.