مطالب مرتبط با محصولات

دیسک و کاسه چیست

سیستم ترمز

دیسک و کاسه چیست

سیستم ترمز از آن دست واجباتی بود ه که از ابتدای تولید خودرو در بخش‌های اصلی این وسیله‌ی نقلیه لحاظ شد ه است.

چرا که هر جسم متحرکی برای توقف نیاز به عاملی بازدارنده دارد و سیستم ترمز همین عامل بازدارنده‌ی خودرو از حرکت است.

این سیستم امروزه دارای اجزای مختلف است. همچنین انواع متفاوتی نیز دارد که هر یک از آن‌ها اجزایی مخصوص به خود دارند.

ترمزهای کاسه‌ای و ترمزهای دیسکی اصلی‌ترین انواع این سیستم هستند که در بین آن‌ها امروزه استفاده از ترمز‌های دیسکی رایج‌تر و مرسوم‌تر است.

همچنین بسیاری از سیستم‌های پیشرفته‌تر ترمز مانند ABS و EBD روی ترمزهای دیسکی قابل اجرا هستند.

ترمز دیسکی چیست؟

ترمز دیسکی گونه‌ای از ترمز می‌باشد که در آن، لنت های ترمز ، توسط پیستونی که درون کالیپر تعبیه شده، بر روی دوطرف دیسکی که به چرخ یا اکسل یا هردو متصل می‌شود، فشرده می‌شوند و عمل ترمزگیری، انجام می‌شود. این مجموعه، توسط نیروی مکانیکی،هیدرولیکی، پنوماتیکی یا الکترومغناطیسی عمل می‌کند

اجزا اصلی ترمز دیسکی چیست ؟

اجزای اصلی ترمز دیسکی عبارتند از:Brake Pads ،Rotor ، Caliper و Caliper Support.

توضیح دقیق‌تر اینکه سیستم ترمز دیسکی از دو بخش اصلی روتر یا دیسک ترمز و کالیپر ترمز تشکیل شد ه است که دیسک به قسمت متحرک و کالیپر به قسمت ثابت چرخ متصل هستند.

وظیفه اصلی ترمز دیسکی چیست؟دیسک خودرو

وظیفه کاهش سرعت چرخ که بر عهده‌ی مجموعه ترمز است با همکاری این دو بخش انجام می‌شود.

به این ترتیب که کالیپر ترمز تحت فشار روغن ترمز این فشار را به دیسک وارد می‌‌کند و از سرعتش کاسته و آن را متوقف می‌کند.

بیشتر خودروهای امروزی حداقل در چرخ‌های جلو از ترمز دیسکی بهره می‌برند.

مجموعه پی جی قطعه واقع در شهر هشتگرد، در تلاش است با معرفی و فروش قطعات باکیفیت خودرو، از جمله قطعات موتور،

سیبک و بوش، لنت ترمز، بلبرینگ و توپی، دیسک و کاسه و سگدست، کمک فنر و فنر اول و گردگیر و لاستیک برای انواع خودرو

( پراید، سمند، نیسان و …) ضمن آشنایی با مشکلات احتمالی ومحصولات با کیفیت بالا، رضایت رانندگان محترم را کسب کند.

امیدواریم از مطاعه مقاله (دیسک و کاسه چیست) رضایتمند باشید.

0/5 (0 Reviews)
بازگشت به لیست

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.